dag: 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Vakantie 2008 - dag 1

Vrijdag 1 augustus 2008
Groningen – Zwolle
Groningen, Yde,  Vries, Assen, Hooghalen, Beilen, Hoogeveen, Meppel, Zwartsluis,Hasselt, Zwolle
Afstand: 122.30 km

Vanmorgen rond 9.15 uur vertrokken richting Zwolle.
Vanmorgen om 6.00 uur spoelde het en ik dacht, dat overkomt mij weer.
Maar algauw was het droog en een waterig zonnetje kwam tevoorschijn. Dus eten en op pad.
De reis gaat naar Duitsland en wel naar Yvonne en Michael.
Yvonne is mijn dochter en woont en werkt sinds een paar jaar in Duitsland. Ze woont samen met Michael in een dorp ergens in de buurt van Keulen en ik ga daar naartoe.
Ik ben er eerder geweest maar daar is geen verslag van gemaakt, dat was in 2005 toen Yvonne daar ging wonen en werken , ik heb toen haar fiets daar heen gebracht omdat ze die daar graag wilde hebben.
Nu ga ik dus opnieuw naar Duitsland op de fiets en weer terug op de fiets. De vorige keer ben ik met de trein teruggegaan, nu gaat alles op de fiets. Over 2 weken hoop ik weer thuis te zijn en weer een compleet reisverslag te hebben van een fietsvakantie.
Toen ik dus vertrok vanmorgen was het redelijk weer.
Maar algauw kwamen er de grijze wolken en daar kwam water uit. Dat was bij  Yde. Ik heb heel even geschuild.
Om 11.30 uur was ik in Assen, daar een flinke bui gehad, dus schuilen maar en een broodje gegeten want ik moet nog een eindje verder.
Hoewel ik de ANWB-bordjes volg zit ik vervolgens in Hooghalen en Laaghalen, dit was niet de bedoeling. Het was de bedoeling om in één keer uit te komen in Smilde en het verschil tussen dit en het vorige is ongeveer 10 km.
Maar goed, eerst even een soepje eten want het miezert ondertussen ook weer.
Dat was dus in Hooghalen. Zo kwam ik er dus achter dat ik fout zat. Ik was dus op weg naar Beilen, Hoogeveen.
Na de soep ging het tot Meppel  perfect . Maar toen zat ik richting Zwartsluis. En ik had richting Staphorst gewild.
Alhoewel dit niet echt omrijden is. Dus richting Zwartsluis, Hasselt en dan Zwolle.
Zwolle centrum daar moet ik zijn en dan op het eiland.
Het is  ’s avonds ongeveer 18.30 uur dat ik bij mijn gastvrouw voor de deur sta en aanbel.
Er wordt opengedaan en een heel aardige vrouw doet open en begroet mij allerhartelijkst.
Ze verteld mij waar ik mijn fiets kan stallen en laat mij mijn kamer zien. Allemachtig wat een kamer. Ik krijg een 4 persoons  kamer helemaal voor mij alleen.
Nadat zij mij alles gewezen heeft en heeft gevraagd hoe laat ik morgenvroeg wil ontbijten laat ze mij alleen.
Ik ga zoals ik gewend ben naar verschillende mensen even een sms’je sturen met de mededeling dat ik goed ben aangekomen op mijn logeeradres in Zwolle, het is 19.00 uur.
Ik ga nog even uit eten, schrijven in het schrift dat ik heb gekocht en nog wat lezen en dan slapen.
De eerste dag is voorbij.